10 czerwca 2022

 Jaki cel założyliście sobie przystępując do realizacji Waszego projektu? Jaki problem chcieliście rozwiązać poprzez realizację Waszego projektu?

Celem naszego projektu było poznanie krajów nadbałtyckich, wykonanie mapy i znalezienie ciekawych miejsc, które chcielibyśmy zobaczyć

Dlaczego wybraliście to zagadnienie?

Po dwóch latach z pandemią marzą nam się wycieczki, chcielibyśmy zobaczyć cały świat. Tym razem skupiliśmy się na Morzu Bałtyckim

Jak podzieliliście się zadaniami?

Każdy z nas wybrał sobie miejsce, które chciałby zobaczyć. Założyliśmy, że najpiękniejsze miejsca to Parki Narodowe. Każdy wybrał jeden. Niektórym z nas tak się spodobała podróż palcem po mapie, że jeszcze wybraliśmy po jednym innym interesującym miejscu. Wspólnie natomiast przygotowywaliśmy naszą mapę. 

Skąd czerpaliście informacje i materiały potrzebne do realizacji projektu? 

Informacje czerpaliśmy z internetu, albumów, przewodników, map oraz z ciekawych opowieści naszej Pani nauczycielki.

Czy praca nad projektem była trudna? Dlaczego (nie)?

W grupie pracowało nam się bardzo dobrze, w końcu znamy się już 5 lat. Podział zadań nie był trudny, każdy był zgodny. Utrudnieniem okazał się brak czasu, późno zdecydowaliśmy się na ten projekt (w maju mieliśmy często wycieczki i wyjścia klasowe).

Jak radziliście sobie z problemami?

Zostawaliśmy wspólnie po lekcjach i wspólnie rozwiązywaliśmy problemy. Każdy mówił swój pomysł i wybieraliśmy najlepsze rozwiązanie. Niektóre zadania wykonywaliśmy w domu.

Jak Wam się pracowało w zespole? 

Znamy się bardzo dobrze, wszyscy sobie pomagamy, byliśmy bardzo zgrani. Wiadomo: jeden za wszystkich, wszyscy za jednego :)

Czy osiągnęliście założone cele? 

Tak, poznaliśmy kraje nadbałtyckie. Nie zdawaliśmy sobie sprawy, że tyle ciekawych rzeczy się dowiemy. Mapa była najtrudniejszą częścią, ale też wspólnie osiągnęliśmy nasz cel.

Czego nauczyliście się dzięki realizacji projektu – jako zespół i jako poszczególne osoby? 

Wiemy, że możemy na sobie polegać. Nauczyliśmy się planować i organizować swoją pracę. Wiemy jak korzystać z różnych źródeł informacji. Nauczyliśmy się prezentować naszą wiedzę.

 Poznaliśmy nadbałtyckie Parki Narodowe, mamy bardzo dużą wiedzę na temat tych parków (atrakcji, flory, fauny). Umiemy sprawdzać połączenia promem różnych krajów, a nawet ścieżki rowerowe. Umiemy korzystać ze skali, obliczać odległości. 

W jaki sposób realizacja projektu wpłynęła na Wasze zainteresowanie tematyką morską?

Chcielibyśmy odwiedzić wszystkie miejsca które mamy zaznaczone na naszej mapie. Cieszymy się, że mieszkamy blisko Morza Bałtyckiego.

Komu zaprezentowaliście efekty Waszej pracy i czy prezentacja podobała się?

Efekty naszej pracy przedstawiliśmy na holu szkoły. Wszyscy uczniowie mogli zapoznać się z naszą prezentacją. Młodsze klasy z zainteresowaniem oglądały i słuchały naszych opowieści o pięknych miejscach nad naszym Morzem Bałtyckim. Większość uczniów nigdy nie była w tych miejscach, bardzo by chciała wyjechać i zobaczyć, chociażby te punkty które są w Polsce. 

Opinia nauczyciela:

Uczniowie bardzo ładnie ze sobą współpracowali, mieli przydzielone zadania, wzajemnie sobie pomagali. Wszyscy bardzo byli zaangażowani w projekt. Musieli się zmierzyć z różnymi problemami oraz poznać nowe środki przekazu. Miło było popatrzeć jak sami dociekliwie sprawdzają informacje, opowiadają o tym z wielkim zaangażowaniem. Praca bardzo im się podobała. Rozwój ich kompetencji kluczowych stanowi podstawę do dalszej nauki. W zakresie edukacji morskiej bardzo poszerzyli swoją wiedzę. Wszystko co czytali, oglądali było dla nich nowe, było wyzwaniem. 







Komentarze

Popularne posty z tego bloga